نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها
این کار فشار زیادی را به سیستم متر بندی، اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد می کند. نحوه صحیح رد شدن از دست انداز که در شهرمان به وفور یافت می شود، به این شکل است که باید طوری برنامه ریزی کنیم تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کنیم و هنگام عبور از دست انداز، ترمز به هیچ عنوان درگیرنشود.

در جا گرم کردن خودرو به مدت طولانی
 این کار نه تنها مفید نیست بلکه ضرر زیادی برای موتور دارد. درجا کار کردن بیش از حد باعث گرم شدن زیاد منبع اگزوز می شود که این گرما به موتور منتقل شده و به آن صدمه می زند. در زمستان بهتر است در نهایت 1 دقیقه خودرو در جا کار کند (همین زمان برای گردش روغن در موتور کافی است) و سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن خودرو در حد مطلوب را با سرعت پایین طی کنید.
 

http://www.cartel.ir/hardwrite/data/orginal/fc3b16e9bb693f4a0ec4459446f17f32qprh_adat.jpg
خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک
 این کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی دو شاخه کلاچ و گیربکس می شود.

گرفتن ترمز و کلاچ به طور هم زمان برای نگه داشتن خودرو
خود این کار، باعث می شود که متراژ ترمز افزایش یابد. چون وقتی کلاچ درگیر است، از نیروی ترمز موتورهم استفاده می شود و وقتی ترمز و کلاچ با هم فشار داده شود باعث می شود خودرو دیرتر بایستد. بهترین کار این است که ترمز را فشار داده و قبل از اینکه خودرو به لرزش بیفتد، کلاچ را بگیریم.

ترمز کردن در زمین بارانی
 در زمین خیس و بارانی اگر خودرو شروع به لرزیدن کرد فقط باید پای تان را از روی پدال گاز بردارید و فرمان را در جهتی که می خواهید جلوی خودرو حرکت کند، بچرخانید.

گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو
 این کار قبلا در خودروهای کاربراتوری برای بهترروشن شدن خودرو انجام می شد. ولی در خودروهای انژکتوری این کار مضر است زیرا زمانی که شما گاز می دهید و سپس سوئیچ را می بندید مقداری بنزین سوخته باقی می ماند که خود باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کار کردن خودرو در هنگام استارت زدن می شود.

روشن شدن چراغ بنزین بدلیل نداشتن سوخت
 این کار در بعضی مواقع باعث سوختن پمپ بنزین می شود زیرا رسوبات و نا خالصی های ته باک وارد مسیر سوخت می شود و باعث اختلال در کار پمپ بنزین، فیلتر بنزین و نهایتا انژکتور می شود.




نمایشگاه آنلاین کارتل